Kisah Slipar Coklat


Gambar ini tiada kena-mengena ngan cerita...


Nak dijadikan cerita..mase aku kat skola asrama dulu, aku ade la sorang kawan baik yang memang aku percaye sesangat..sampai kalau die cakap bapak die penah gie bulan ngan armstrong pon aku leh pecaye..
Then ade la satu hal nie yang wat aku terase macam sangat la bodoh pasal terpecaye kat die...
Satu hari sabtu..sume orang kebanyakannye outing ke bandar..aku ngan die nie tak outing pasal takde ape nak beli..biasenye ari sabtu memang tak ramai akan makan tengah hari kat dewan makan sebab masing2 yang banyak duit dah makan kat luar..so lepas semayang zuhur nie die kate nak makan kat dewan makan..n aku suruh die pegi dulu pasal aku nak kemas surau sikit2..so pegila beliau makan sorang2 di dewan makan..
Lepas 30 minit macam tu die balik semule jumpe aku dengan tergesa2 macam nak kasi tau sesuatu yang sangat penting..aku dengan muke berperasaan ingin tau ni lantas bertanye kepade beliau..die cakap die nampak satu mende yang kotor yang tak de orang tau pon kat dewan makan tu..
Aku pon tanye la ape bende..die pon mule la cite lepas die tanye aku nak tau tak sebab ape makanan n minuman kat dewan makan macam sedap2 je..die cakap die anta tray lepas makan ke dapur..n dengan tak sengaje die nampak makcik dewan makan yang gemuk name Senah tu tgh kacau sup ayam pakai selipar toilet kaler coklat kat belakang dewan makan tu!!
Aku punye la terkejut n sebab memang selalu pecaye kat cite2 pongeh die nie lantas bergegas ke dewan makan dengan muke marah yang amat pasal nak tau betul ke macam yang kawan aku ni laporkan pade aku..berlari2 aku ke dewan makan tu diikuti kwan aku yang wat laporan nie..sampai2 je dapur dewan makan..aku tros carik makcik Senah nie..dengan harapan nak marah die sambil wat muke garang gile la..
Aku panggil cik Senah n die datang cepat2 sebab die ingat aku datang nak check dewan makan memandangkan aku ajk dewan makan..
Mase die datang dengan hegeh2 tu aku tanye die pasal tu..die dengan tergagap2 mengaku die buat mende tu..buat aku makin menyirap sebab selame nie aku memang suke makan kat dewan makan..tapi lepas tu die tanye aku balik...
''dik..salahke cik Senah pakai selipar tu? bukan cik Senah wat mende kotor pon cik Senah pakai sebab selipar cik Senah putus mase angkat ikan tadi..''
Aku pon terpinge2..eh..aku nampak kat kaki die tgh pakai selipar coklet tu..lalu aku terpikir aku dah kene tipu ngan kawan aku..
Bile aku pandang belakang nak cari kawan aku yang suwey nie..aku nampak die tgh minum air sirap sambil senyum2 kat aku...antu punye kawan!! tipu aku kaw2 punye..pastu aku tros tak caye langsung kat die even die cakap betul pon aku akan cakap die tipu..bodoh tol la kan?
Ape salahnye makcik tu kacau sup sambil pakai selipar toilet, ek ? bukan die masukkan selipar tu dalam sup kan? ceh..tertipu aku!!

Comments

Popular posts from this blog

Citer blue ?? yer ker ???

Makna Di Sebalik E-Mail Addr....