Mini Novella : SUCI - Cinta Roadblock - part 1

"KAU ??! " 

"masuklah dulu..."

"KAU ????!!"
nada suara dia semakin meninggi.

"Ye ! masuklah. Nanti aku explain.."


 Dia melangkah masuk, dan aku terus pandu menuju destinasi. Rasa bersalah giler aku pada masa tu.


"Kau memang jahatlah Kim..  "



Aku sempat menjeling ke arah wajah nyer. Air muka merah padam.. barangkali menahan perasaan marah, sedih, geram pada aku.



"Suci, aku nak minta maaf bebanyak pada kau. aku memang tak patut.... "

"SUDAHLAH, Kim ! Kau memang sengaja nak kena kan aku, kan ? Kau memang sengaja nak ambil kesempatan pada aku !"

"Cuba kau dengar dulu apa aku nak cakap..."

"SUDAH !!"


Aku menjeling lagi. kelihatan air mata nye sudah mula mengalir... Aku diamkan diri sejenak. Mengambil masa untuk dia reda. reda dengan kemarahan yang meluap-luap terhadap aku.
Kau ni memang POYO lah, Akim...  kau dah hancurkan hati perempuan yang kau sayang.

Kereta yang aku pandu meluncur laju di atas jalanraya. Adalah dalam 10 minit kami diam.. Hanya kedengaran deruman kenderaan luar.


"Kereta ni tak de radio ker? atau ko nak nyanyi lagu2 yang kau bagi kat aku masa tu ??"


Suci memecah kesunyiaan. Aku menekan button ON pada radio-CD kereta. Kebetulan, berkumandang lagu yang dia berikan pada aku waktu itu - Dealova, nyanyian ONCE.

Pada ketika itu juga, aku tiba-tiba teringat setahun yang lepas, masa mula-mula aku buat perkara nakal yang sepatutnya aku tak perlu buat. Perkara yang membuat aku jadi gila hingga kini.


------------------------------------------------------ bersambung



Comments

Popular posts from this blog

Citer blue ?? yer ker ???

Makna Di Sebalik E-Mail Addr....