Mini Novella : SUCI - Cinta Roadblock - part 2

********************

Sabtu - Hari yang paling membosankan.

Lebih2 lagi kalau tiada apa2 program. Balik kerja setengah hari, selalunya
aku akan terbaring depan tv, atau mengadap PC, melayan DOTA..
Aku bukan jenis yang suka ENJOY, mengeteh atau jalan bersendirian di shopping2 kompleks.

Wife pulak selalu keluar masa2 macam ni.

Wife? Ops.. lupa nk cerita. Memang aku ni sudah berkahwin.'Taken'...'Available'...
Mulanya aku hidup bahagia dengan wife dan anak aku yg baru berusia 6 tahun tu.
Tapi.. sejak dia join "PIBT" ni.. dia selalu busy. Bila cuti saja dia merayap.
"PIBT"? 'Persatuan Ibu2 Bermekap Tebal'...

Jam menunjukkan pukul 5 ptg. Perut dah mula memberontak minta diisi sesuatu.
Aku menyelongkar laci2 dapur dan peti ais untuk mencari makanan.
Tapi hampeh. Tiada apa yg boleh dijadikan 'mangsa'.

Ah! Tak boleh jadi ni. Nak tunggu 'makcik' tu, memang kelaparan lah aku kat sini.
Nasib baik anak aku tiada dengan aku. Ikut adik wife pergi bershopping.
Sudah tentu tiada masalah bagi dia untuk 'pow' makcik dia tu Happy Meal.


********************


"Bhai! Megi Goreng Ayam - Double, satu! Teh Ais kurang manis satu.."
 

"Ok bos ! SATU orang saja bos? Itu Bos kecil mana?"
 

"Dia pergi makan McD lah, Bhai. Tak main roti tampal kau ni...."
 

"owwh.. itu macam kah?"
 

"Ye lah. Cepat sikit Bhai. Ini perut sudah kiri-kanan-kiri-kanan."


Aku dah biasa dengan kedai mamak ni. Bukan jauh pun dari rumah aku. Tak sampai 2 minit jalan,

Selesai makan, ketika di kaunter, aku terpandang sebaris Sim Card Maxis.
Aku capai salah satu nombor, dan terus bayar sekali dengan makanan tadi.
Sebenarnya aku memang mahukan satu lagi nombor prabayar lain untuk back-up.

Sepanjang jalan menuju ke rumah, sambil membelek2 Sim card yang aku baru beli tadi,
entah macam mana aku terfikir sesuatu. Sesuatu yang betul2 "nakal"...

------------------------------------------------------ bersambung

Comments

Popular posts from this blog

Citer blue ?? yer ker ???

Makna Di Sebalik E-Mail Addr....