Mini Novella : SUCI - Cinta Roadblock - part 8

TITEET TITEET

Msg dari Firah...

~ Bah. Malam karang, teman Firah amik baju kat Angsana ~
~ ok ~


*********************

Rasanya dah 1 jam dah pusing-pusing kat Angsana ni. Baju pun dah diambil. Tudung pun dah banyak dah ... Kaki dah penat nih. Pancit....

" Ma. lama lagi ke? "
" Kejap lah Bah.. belah sana tak pegi lagi...  "
" aduh. Lepak dah ni. Zariff ni pun dah nak pengsan"
" kejap  je eh? Tak pun... Abah bawak Zariff gi McD dulu lah. Nanti karang mama datang sana "
" Ye la..ye la.."
" YEAAAHH ! Happy meal !! " - Zariff

 
Pelik aku orang perempuan ni. Kalau pegi shopping mall, ambik je mana yang perlu,
lepas tu makan, lepas tu terus balik, tak boleh ker? Aduyai...

" Dik, Happy Meal cheese burger satu, Air tukar milo yer... lepas tu kasi Doubble cheese burger, air sprite.. "
" Itu jer encik? "
" Ye saya "

Amboi. Comey budak McD ni. Tapi... tak boleh lawan kecomelan Firah & Suci aku ler...
Eh ! Tepuk mulut! Tepuk mulut! Suci tak der kena mengena dengan ni gambar daa.

" Sedap Riff ?"
" Sedaaapp ... kalau hari-hari makan macam ni pun Zariff tak kisah"
" Hep. Sekali sekala boleh lah. Kalau selalu, karang perut Zariff ni.. macam burger ni.  Bonceet...haha"
" Macam abah eh?"
" eh budak ni"


TITEET TITEET

~ awak... ~


Eh. minah senget ni lagi lah. hahaha.. BERTUKAR menjadi MIKA ! PLINGG !!


~ ye awak .. assalamualaikum ~
~ waalaikumsalam. Sorry wak, x bg salam ~
~ beri salam kn sunat? ~
~ baiklah ustaz. hehe ~
~ dah makan ker ? ~
~ kita x mkn mlm ~
~ eleh ~

" Bah. Bah. Tolong bukak ni.."

Zariff menghulur mainan McD kepada aku. Sambil aku tersenyum puas melayan karenah si suci,
hampir terlupa pula yang aku bersama Zariff.  Aku buka plastik mainan, dan pass pada Zariff.
~ Saya nak tau nama betul awk boley?~
Erk??? Nasib baik tak tersedak Sprite aku  tadi. Nak nama betul pullak..
~ naper eh? nama main2 x boley ? ~
~ saja. tp kalau x boley pun x per ~
kang ngajuk lagi. apa nama aku nk letak ?
 
~  Syed Mikhail Syed Hamdan, Awak ? ~
Alahai ! Kenapa nama Syed tu yang aku terpikir ?? Gila ! Hamdan tu kan nama bapak aku ?
~ Sedap nama tu. Saya Suci Aniisa bt Ishak ~
Nama betul tu Suci... minah ni. betul-betul tak takut.

~ Uish. Lagi sedap. Saya rasa dah kenyang dah ni ~
~ mengada ~
~ kat mana ni ? ~
~ kat rumah la. malas nak keluar. Housemate td ajak. tp malas lah"
~ housemate??  ~  

aku sendiri pun tak tahu. dia duduk rumah bujang ke apa ni? Bukan rumah family ?
~ saya duk bertiga dgn kwn2 ni ~
~ err.. bukan ke awk ckp awk ada anak satu ? ~
~ Owh. Dier saya antar kampung. Susah lah kalau dier kat sini.
Sy kerja, x de sapa yg dpt tgok kn dier ~
~ betul jugak eh ..  cian awk kn ? ~
~ eh. dier pulak yg ckp cian. kita ok je. "

" Hah, Bah... tersenyum jer memanjang tenung handphone tu "

Mak ! Terkejut aku. Tiba2 jer si Firah dah ada kat depan aku.
" Terkejut abah, mama ni.. kalau ada sakit jantung, macam mana?? Mama jd janda abah tak tau.. "
" itu pun terkejut "
" tak order makan ? "
" tak payah lah. jom balik. dah dapat dah tudung matching ngan baju td "
" ye la Puan Syafirah.. jom.. Zariff.. jom "

On the way ke kereta, sempat gak aku message si suci..

~Awak. ada member dtg . ok la yer?  nanti sambung balik.. ~
~ Ok awak.. nnti sambung ~


------------------------------    bersambung

Comments

Popular posts from this blog

Citer blue ?? yer ker ???

Makna Di Sebalik E-Mail Addr....